De producent die ons sinds 1753 van thee voorziet, heeft zichzelf een doel gesteld: theeleuten helpen een goed gesprek te voeren. Ik vraag me dan echt af, zijn we met z’n allen al zover afgegleden dat meneer Pick Wick ons daarvoor vragen aan de hand moet doen? En wie verzint die vragen?

Was het iemand van wie alle dromen al uitgekomen zijn? (“Welke droom is al uitgekomen?”) Of, had hij-zij een momentje voor zichzelf? (“Wanneer neem jij een momentje voor jezelf?”) ’t Is een raadsel. Maar hoe goed bedoeld de actie ook is, er kleeft een nadeel aan. Zo heb ik nu voor de ontspanning een theemomentje. Nou ja, het was een ontspannend theemomentje... Door de vraag bungelend aan mijn theebuiltje: “Welk doel wil jij dit jaar bereiken?” zit ik nu al even in een geagiteerd gesprek. Met mezelf.

Eureka! Ik ga alle theezakjes weggooien en een lekkere kop koffie inschenken. Zo rustgevend!

©Sophie Dijkgraaff

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen.